راهنمای جامع خرید تلویزیون 1402؛ موارد مهم در خرید تلویزیون چی هستند؟!

راهنمای جامع خرید تلویزیون 1402؛ موارد مهم در خرید تلویزیون چی هستند؟!

امروزه با ورود فناوری اینترنت و وارد شدن به فروشگا‌ه‌های اینترنتی خرید تلویزیون بسیار راحت و آسان شده است. به محض ورود به فروشگاه‌های اینترنتی با انواع برند‌ها، مدل‌ها، قابلیت‌ها و قیمت مختلف تلویزیون آشنا می‌شوید. برای خرید یک تلویزیون توجه به سایز و برند اهمیت آنچنانی ندارد بلکه باید به امکانات آن توجه کنید که شامل فناوری پنل، سرعت پردازش، رزولوشن، الگوریتم، سیستم عامل و HDR است. برای آگاهی از قیمت تلویزیون و آشنایی با انواع برندها و مدل ها برای خرید می‌توانید از این سایت اقدام کنید و دسته‌بندی‌های مختلف را از نظر قابلیت‌ها و قیمت‌ها مقایسه نماید.

اندازه صفحه نمایش

اندازه صفحه تلویزیون شامل طول، عرض و ضخامت آن است؛ ضخامت کوچکترین اندازه است که توجه به نوع تلویزیون متفاوت است. بعد جلویی تلویزیون همان صفحه نمایش است که تصویر را نمایش می‌دهد، اندازه صفحه نمایش به صورت اینچ با عرف بیان می‌شود. فاصله دو گوشه تلویزیون بر حسب اینچ بیان می‌شود که اندازه وتر با تغییر در اندازه طول و عرض تغییر می‌نمائید. تلویزیون‌های تولید شده در بازار از ۲۸ اینچ تا ۸۵ اینچ هستند که برای محاسبه طول و عرض تلویزیون از سانتی متر استفاده می‌شود که نسبت ابعاد تصویر بر اساس رابطه فیثاغورث تعیین می‌شود.

نسبت ابعاد تصویر بر اساس Aspect Ratio محاسبه می‌شود که بر اثر تقسیم طول و عرض به دست می‌آید. با تقسیم تعداد پیکسل‌های طولی بر تعداد پیکسلهای عرض نسبت ابعاد تصویر یا همان AsPect Ratio به دست می آید. در صورتی که رزولوشن یک تلویزیون ۳۸۴۰×۲۱۶۰ پیکسل باشد کیفیت یک تصویر 4k است یعنی یک تلویزیون 3840 پیکسل در طول و 2160 پیکسل در عرض دارد که ابعاد تصویر با تقسیم 3840 بر 2160 به دست می‌آید اگر تقسیم را ساده‌تر کنیم تقسیم 16 بر 9 به دست خواهد آمد.

اندازه طول و عرض یک تلویزیون 49 اینچ 4k است که نسبت طول به عرض آن برابر 16 به 9 یعنی 1.77777777است که به صورت ریاضی محاسبه می‌شود. طول و عرض تلویزیون‌های مختلف بر حسب سانتی‌متر عبارتند‌از:

  • تلویزیون ۲۸ اینچ که شامل عرض ۳۴.۹ و طول ۶۲
  • تلویزیون ۳۲ اینچ که شامل عرض ۳۹.۸ و طول ۷۰
  • تلویزیون ۴۰ اینچ که شامل عرض ۴۹.۹ و طول ۸۸.۳
  • تلویزیون ۴۲ اینچ که شامل عرض ۵۲.۱ و طول ۹۲‌‌.۷
  • تلویزیون ۴۳ اینچ که شامل عرض ۵۳.۳ و طول ۹۵.۱
  • تلویزیون ۴۶ اینچ که شامل عرض ۵۷.۱ و طول ۱۰۱
  • تلویزیون ۴۸ اینچ که شامل عرض۵۹.۶ و طول ۱۰۵.۹
  • تلویزیون ۴۹ اینچ که شامل عرض ۶۰.۹ و طول ۱۰۸.۲
  • تلویزیون ۵۰ اینچ که شامل عرض ۶۲.۲ و طول ۱۱۰.۴
  • تلویزیون ۵۵ اینچ که شامل عرض ۶۸.۳ و طول ۱۲۱.۴
  • تلویزیون ۵۸ اینچ که شامل عرض ۷۲.۱ و طول ۱۲۸.۲
  • تلویزیون ۶۰ اینچ که شامل عرض ۷۴.۴ و طول ۱۳۲.۵
  • تلویزیون ۶۵ اینچ که شامل عرض ۸۰.۷ و طول ۱۴۳.۵
  • تلویزیون ۷۵ اینچ که شامل عرض ۹۳.۵ و طول ۱۸۷.۷

تلویزیون تخت یا منحنی کدام بهتر است؟

تلویزیون تخت در اکثر خانه ایرانی دیده می‌شود که در طراحی این نوع تلویزیون از خطوط مستقیم استفاده شده است که به راحتی بر روی دیوار قرار می‌گیرد. تلویزیون منحنی از جذابیت ظاهری بیشتری برخوردار است که پیش از خرید باید با تفاوت تلویزیون تخت و خمیده بیشتر آشنا شوید. تفاوت تلویزیون تخت و منحنی در چند ویژگی مشترک است که شناخت این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کند تا خرید ایده آلی داشته باشید.

سایز‌بندی اولین تفاوتی است که در هنگام خرید تلویزیون تخت و منحنی باید به آن توجه داشته باشید. تلویزیون منحنی سایز کمتر از ۴۰ اینچ ندارد در صورتی که تلویزیون تخت از سایز ۲۸ اینچ تولید می‌شود. تلویزیون تخت در هر سایزی می‌توان کیفیت صفحه نمایشگر HD تا 4k و Ultra HD داشته باشد که کیفیت و شکل ظاهری از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب آن است، سایز تلویزیون را باید متناسب با اندازه خانه خود بخرید.

در بحث تفاوت تلویزیون تخت و منحنی باید به زاویه دید آن توجه کرد، زاویه دید در تلویزیون تحت تاثیر پنل آن است به عنوان مثال پنل IPS زاویه دید بهتری از پنل VA دارد که با دید غیر مستقیم به صفحه تلویزیون کیفیت تصویر آن کاهش نمی‌یابد. تلویزیون‌های منحنی مزیت و معایب خاص خود را دارند که با نگاه غیر مستقیم به نمایشگر تصاویر به صورت واضع نمایش داده می‌شود. انعکاس تصاویر و نور در تلویزیون منحنی کمی کشیده‌تر است، از مزایای تلویزیون منحنی در مقایسه با تلویزیون تخت می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • گسترده دید وسیع
  • کنتراست و وضوح تصویر بیشتر
  • شکل ظاهری و تصاویر عمیق
  • ظاهر شیک و مدرن
  • انتخاب هوشمند برای تماشای فیلم

از معایب تلویزیون منحنی می‌توان به نداشتن سایز زیر ۴۰ اینچ، تاثیر بسیار کمی روی انحنای تصاویر، بسط تصویر موجود در محیط، تحریفات هندسی در پخش تصاویر، قابل اتصال نبودن در دیوار و قیمت گران آن اشاره داشت.
تفاوت میان تلویزیون تخت و منحنی بسیار کم و انگشت شمار است از مهم‌ترین مزیت تلویزیون منحنی شکل ظاهر آن است که بر روی خرید آن تاثیر خوبی می‌گذارد.

تکنولوژی پنل LCD,LED,OLED, QLED

برای تولید تلویزیون از پنل تکنولوژی LCD, LED, OLED و QLED استفاده می‌شود. تلویزیون پلاسما سال‌های قبل در بیشتر خانه‌های ایرانی وجود داشت از آن پس تلویزیون‌های LCD و LED تولید و روانه بازار شدند. امروزه با پیشرفت فناوری تلویزیون‌های OLED و QLED وارد بازار شده که قیمت نسبتا گرانی دارد.

صفحه نمایش LED

صفحه نمایش LED یکی از پر استفاده‌ترین تلویزیون‌های است که برای نوردهی آن از لامپ‌های LED استفاده شده است که با عبور نور از فیلتر‌های رنگی باعث تولید تصویر می‌شود. تعداد زیادی LED در سراسر این پنل‌ها استفاده شده است که در تولید تصویر نقش خوبی دارند. تلویزیون ال ای دی نسبت به تلویزیون ال سی دی مزایای زیادی دارد که اکثر مردم به سمت خرید تلویزیون ال ای دی می‌روند. از مهم‌ترین مزایای آن می‌توان به بالا بودن کیفیت تصاویر خروجی و طول عمر بالای پنل آن اشاره داشت.

صفحه نمایش LCD

صفحه نمایش LCD مخفف Liquid Crystal Display است که موجب فعال شدن کریستال‌های مایع می‌شود که به تولید رنگ‌های مختلف و عبور نور کمک خوبی می‌کند. عمق رنگ مشکی و تیره در این تلویزیون به خوبی نمایش داده می‌شود.

صفحه نمایش QLED

صفحه نمایش QLED از جدیدترین تکنولوژی ساخت بهره برده است. تکنولوژی ساخت این پنل‌ها کوانتوم دات است که در ابعاد بسیار کوچک در حد نانو از سیلیوکن‌های نیمه رسانا تولید می‌شود. بازتاب نور در این ذرات بسیار زیاد و دقیق است که بر روی کیفیت تصاویر خروجی تاثیر خوبی می‌گذارد. از دیگر ویژگی‌های این پنل می‌توان به بالا بودن میزان دقت رنگ و کنتراست اشاره نمود.

صفحه نمایش Super AMOLED

صفحه نمایش Super AMOLED با دارا بودن لایه‌های با فاصله خیلی کم مشکل دید نور زیاد را در پنل‌های امولد کاهش داده است.

صفحه نمایش OLED

صفحه نمایش OLED مخفف Organic Light Emitting Diode به معنای دیود ارگانیک گسیل دهنده نور است. در این پنل نور به صورت جداگانه تولید می‌شود که موجب افزایش دید در شرایط نوری می‌شود. در این پنل از لایه‌ای مواد ارگانیک بین دیودها استفاده شده که موجب ایجاد شبکه‌ای منفعل می‌شود.

صفحه نمایش AMOLED

صفحه نمایش AMOLED نسل دیگری از صفحه نمایش تلویزیون است که برتری‌های زیادی نسبت به پنل OLED دارد که دارای شبکه فعالی پیکسلی است و از دو لایه نازک ترانزیستور برخوردار است.

رزولوشن و وضوح تلویزیون

هر صفحه نمایشگر از تعداد زیادی پیکسل تشکیل شده که رزولوشن به تعداد پیکسل‌ها گفته می‌شود که در بعد افقی و عمودی نمایش داده می‌شود. هر چه این عدد بیشتر باشد رزولوشن تصویر با کیفیت‌تر خواهد بود. رزولوشن و وضوح تلویزیون به سه عامل بستگی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • ابعاد تلویزیون
  • فاصله بیننده تا تلویزیون
  • کیفیت تصاویر پخش شده در تلویزیون

اگر فاصله شما در حد مطلوب نباشد چشم قادر به تشخیص کیفیت واقعی تلویزیون نخواهد بود. ابعاد تلویزیون و فاصله افراد با هم متفاوت است به عنوان مثال اگر یک تلویزیون کمتر از ۴۰ اینچ باشد و در فاصله کمتر از ۲.۴ متری از آن قرار گرفته باشید متوجه تفاوت کیفیت ۷۲۰P و ۱۰۸۰p نخواهید شد. تلویزیون با کیفیت HD Ultra زمانی ارزش خرید دارد که ابعاد آن بزرگتر از ۶۰ اینچ باشد و فاصله مناسب با بیننده داشته باشد‌. نمی‌توان نقش رزولوشن تصویر را در کیفیت تصاویر نادیده گرفت ولی باید ابعاد تلویزیون و فاصله مناسب با آن در نظر گرفت.

Dolby vision hdr و HDR چیست؟

در سال‌های اخیر پیشرفت عظیمی در صنعت ساخت تلویزیون ایجاد شده است. تکنولوژی HDR و DOLBY VISION HDR روح تازه‌ای بر روی کیفیت تصویر بخشید و باعث ارتقا کوانتوم دات کیفیت تصاویر شده است. HDR در همه روزلوشن‌ها و کیفیت تصاویر تاثیر می‌گذارد که تفاوت میان روشن‌ترین و تیره‌ترین نقاط یک تصویر نشان می‌دهد. ترکیب رزولوشن 2160p و فناوری HDR باعث ایجاد تصاویر با کیفیت می‌شود. HDR باعث ایجاد رنگ‌ها و با تصاویر زنده و پویا می‌شود که بر مشکل نمایش رنگ‌های تیره غلبه می‌کند.

Dolby Vision در جایگاه بالاتر از HDR10 قرار دارد که در فرآیند تولید تلویزیون نقش مهمی ایفا می‌کند. از این طریق می‌توانید بهترین کیفیت تصویر را تجربه کنید فرمت HDR10 و HDR برای نمایش بهتر داده‌ها متکیه و تصویر روبرو مناسب است.

درگاه و پورت ارتباطی

مهم‌ترین بخش های هر تلویزیون درگاه و پورت ارتباطی است که با توجه به نوع آن کاربرد و قابلیت‌های متفاوتی دارد. با پیشرفت تکنولوژی پورت‌های بیشتری به تلویزیون متصل می‌شود که قابلیت زیادی دارند.

HDMI

یکی از کاربردی ترین پورت‌های ارتباطی تلویزیون HDMI است که برای ویدئو، صدا و کامپیوتر استفاده می‌شود که تلویزیون‌های غیرهوشمند را با تلویزیون‌های هوشمند تبدیل می‌کند. پورت HDMI برای تمام دستگاه‌های مدرن مناسب است که می‌توانید از کابل HDMI برای اتصال به کامپیوتر استفاده کنید حتی می‌توانید به دستگاه استریمینگ Roku یا Amazon Fire TV Stick را وصل کنید و تلویزیون‌های قدیمی را با تلویزیون‌های هوشمند تبدیل کنید.

پورت Component

پورت Component دارای پورت‌های AV قرمز، آبی و سبز است که با بالاترین کیفیت ویدیو را پخش می‌کند. اگر تلویزیون قدیمی ندارید که با HDMI سازگار نیست می‌توانید از پورت‌های ویدئویی برای اتصال دستگاه پخش کننده DVR استفاده کنید. پورت کامپوننت برای اتصال برخی از کنسول‌های بازی نسل قبلی مانند پلی استیشن 3, پلی استیشن 2، ایکس باکس 360 و سیستم‌های Wii مناسب است.

پورت S-Video

پورت S Video از اواخر دهه 1990 در ساخت تلویزیون استفاده شد که به اندازه پورت‌های ویدیویی کامپوننت رایج نیستند و در تلویزیون و رایانه‌ها مشاهده می‌شود. پورت S Video تصاویر را روشن‌تر نسبت ویدیوی کامپوزیت نشان می‌دهد.

پورت کامپوزیت (Composite)

پورت کامپوزیت برای ویدیوها با کیفیت و استاندارد مناسب است که به تجهیزات زیادی برای اتصال ویدئو کامپوزیت نیاز است. برای اتصال آسان‌تر HDMI در بین پورت‌های تلویزیون پورت کامپوزیت بهترین گزینه است.

پورت Optical Digital

پورت Optical Digital با یک فلپ کوچک پوشیده شده است که صدای دیجیتال را به سیستم صوتی ارسال می‌کند. این پورت از فرمت دیجیتال استفاده می‌کند که معمولا واضح تر از RCA Stereo است که از آنالوگ استفاده می‌شود.

پورت Coaxial Digital

پورت Coaxial Digital برای ارسال صدای دیجیتال به سیستم صوتی استفاده می‌شود که معمولا کابل کواکسیال از درگاه اپتیکال محکم‌تر است که HDMI با کیفیت ترین گزینه است.

پورت RCA Stereo

پورت RCA Stereo از دو پورت قرمز و سفید برای ورد و خروج صدای آنالوگ استفاده می‌کند و به تنهایی به عنوان خروجی صدا برچسب گذاری می‌شود. این نوع پورت برای وارد کردن صدا استفاده می‌شود و که در کنار پورت‌های ویدئویی کامپوننت و کامپوزیت به کار می‌رود.

پورت DVI

پورت‌ DVI به کامپیوتر اتصال می‌شود که اکثرا DVI مدرن بهتر از VGA هستند. کابل DVI به عنوان پورت استفاده می‌شود که به تعداد و ترتیب سوراخ‌های پین در پورت بستگی دارد.

پورت‌های VGA

پورت‌ VGA قابلیت اتصال رایانه به تلویزیون را دارد که از صدا به خوبی پشتیبانی نمی‌کند و برای اتصال صوتی جداگانه مناسب است.

پورت Antenna In

پورت‌ Antenna In باعث ورد تصویر و صدا می‌شود که یک آنتن هوایی OTA ارائه می‌دهد. این پورت برای طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها مناسب است که می‌توانید از OTA به صورت رایگان استفاده کنید.

پورت USB

پورت‌ USB روی تلویزیون عملکرد خوبی می‌گذارد و بک نوع ورودی برای درایوهای فلش USB است که برای تغذیه آنتن تلویزیون و دستگاه پخش استریمینگ مناسب است که می‌توان برای شارژ گوشی هوشمند از آن استفاده نمود.

پورت Ethernet

پورت‌ Ethernet به ارائه سرعت اینترنت سریع کمک می‌کند در صورتی که تلویزیون هوشمند دارید به احتمال زیاد این پورت را دیده‌اید که شبیه به پورت معمولی خط تلفن است.

پورت Ex-Link

پورت‌ Ex Link یک پورت عجیب و غریب است که در اکثر تلویزیون‌های سامسونگ دیده می‌شود.

اسپیکر و بلندگو تلویزیون

اسپیکر و بلندگو تلویزیون از دو بلندگو فراگیر بی سیم و دو ساب ووفر بی سیم تشکیل شده است که به راحتی پس از نصب شارژ می‌شود. این سیستم صوتی مجهز به ۳ کاناله جلو، 2 کاناله پشت، 2 کاناله فراگیر پشت و 1 کانال باس است. این دستگاه به حجم 450 وات است که 12 واحد بلندگو را در موقعیت‌های مختلف نشان می‌دهد که صدای مانور آن ظریف و واقعی است. این سیستم از صدای پانوراما دالبی و صوتی فضای پشتیبانی‌ می‌کند که ساب ووفر 200 واتی مستقل 8 اینچی جلوه‌های صوتی فراگیرتر را ارائه می‌دهد. در این بلندگو تلویزیون فناوری جدید eARC به کار رفته که برای انتقال صدای چند کاناله فشرده نشده DOLBY ATMOS استفاده می‌شود که برای انتقال تصویر از 4K پشتیبانی می‌کند. این اسپیکر به پورت‌های اپتیکال، کواکسیال، بلوتوث، USB و HDMI متصل است که به هر دستگاهی مجهز است.

روشنایی تصاویر

یکی از عواملی که بر روی خرید تلویزیون تاثیر می‌گذارد کیفیت روشنایی و تصاویر تلویزیون است. کیفیت تصویر یکی از اولویت‌های مهم در هنگام خرید تلویزیون است که بر روی روشنایی تصویر تاثیر می‌گذارد.

  • کیفیت تصویر SD که دارای 720p تلویزیون SD با رزولوشن 720×576 است که دارای کمترین تعداد پیکسل است که در اکثر فیلم‌های دی وی دی قدیمی دارای کیفیت SD هستند.
  • کیفیت تصویر HD دارای رزولوشن 768×1366 و 1049088 پیکسل است که کیفیت این تلویزیون بیشتر از تلويزيون SD است که جزئیات بیشتری را به نمایش می‌گذارد.
  • کیفیت تصویر Full HD از رزولوشن 1080×1920 و تعداد 2073600 پیکسل برخوردار است. این تلویزیون به دلیل داشتن پیکسل‌های بالا برای دیدن کوچکترین جزئیات مناسب است.
  • کیفیت تصویر 4k با استفاده از رزولوشن 3850×2160 با تعداد پیکسل 8294400 مشخص می‌شود. رزولوشن این تلویزیون 4k دو برابر رزولوشن تلویزیون فول اچ دی است که تصاویر را وضوح بیشتر نمایش می‌دهد.
  • کیفیت تصویر 8k دارای رزولوشن بسیار بالای حدود 7680×4320 پیکسل است که جزئیات تصاویر را در بالاترین حد ممکن نشان می‌دهد.

زاویه دید در تلویزیون

زاویه دید یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب تلویزیون است هر چه زاویه دید شما بالاتر و فاصله‌ی‌تان معقولانه‌تر باشد تصاویر را با کیفیت بهتر دریافت می‌کنید. هر چه زاویه دید تلویزیون‌تان کم باشد رنگ‌ها را در فاصله دور‌ و غیر مستقیم رویت می‌کنید که باعث افت کیفیت تصویر می‌شود. اگر به تلویزیونی نیاز دارید که از هر گوشه اتاق به آن نگاه کنید باید اقدام به خرید تلویزیون با زاویه دید بالا کنید. اگر زاویه دید تلویزیون بالا باشد و از بغل به تلویزیون نگاه کنید کیفیت تصویر پایین نمی‌آید. زمانی که از کناره‌ها، بالا و پایین به تصویر تلویزیون نگاه می‌کنید باید سطح روشنایی و رنگ یکسان را مشاهده کنید که شما می‌توانید از تلویزیون‌های با زاویه دید 178 درجه استفاده کنید.

تلویزیون هوشمند چیست؟

تلویزیون هوشمند یا اسمارت تی وی نسبت به تلویزیون معمولی دارای امکانات و قابلیت‌های بیشتری است. که با اتصال به اینترنت و قابلیت اجرای برنامه‌ها هوشمند می‌توان با دنیای امروزی ارتباط برقرار کرد. تلویزیون هوشمند دقیقا مانند گوشی هوشمند و دستگاه‌های خانگی است که از اینترنت پشتیبانی می‌کند که طیف وسیعی از برنامه‌ها را ارائه می‌دهد. از مهم‌ترین کاربرد‌های تلویزیون هوشمند می‌توان به آپشن‌های جدید سرگرمی، پخش فیلم و برنامه‌ها، بازی کردن، گشت و گذار در رسانه‌های اجتماعی و کنترل از راه دور و غیر اشاره داشت.

این تلویزیون دارای ابزارهای تشخیص صدا، آمازون الکسا، دستیار گوگل برای تغییر کانال و جستجوی برنامه‌ها است. تلویزیون هوشمند دارای یک سیستم عامل پلتفرم است که به شما امکان می دهد بدون اتصال به دستگاه‌ اضافه‌ای به محتوای رسانه آنلاین و غیرآنلاین دسترسی داشته باشید و آنها را مدیریت کنید.

رفرش ریت Refresh rate یا نرخ نوسازی

به میزان تعداد بارهایی که تصویر تلویزیون را تغییر می‌دهد رفرش ریت (Refresh rate) یا نرخ نوسازی می‌گویند. این عملکرد به بازسازی تصویر و پیدا کردن جزئیات مفقود در حرکت‌های سریع در تصاویر کمک می‌کند. تلویزیون‌های هوشمند دارای نرخ تازه سازی 60 هرتز هستند که تصاویر را در هر ثانیه 60 بار تغییر می‌دهند. عوامل مختلفی از جمله افزایش نرخ تازه‌سازی، نوسان و شلوغی در تصویر نرخ رفرش ریت را کاهش می‌دهد و تجربه تماشای تلویزیون را برای کاربر افزایش می‌دهد.
برخی از تلویزیون‌ها از قابلیت افزایش نرخ تازه‌سازی تصویر برخوردار هستند که با نام‌های مختلف
MotionFlow XR، TruMotion و غیره شناخته می‌شوند. نرخ تازه‌سازی تصویر با استفاده از مشخصات فنی تعیین می‌شود و این قابلیت‌ها به صورت جداگانه مشخص می‌شوند. برخی از تلویزیون از نرخ تازه سازی متفاوتی برای تصاویر برخوردار هستند که هر کدام از آن‌ها به صورت جداگانه نرخ تازه‌سازی را تنظیم می‌کنند.

معرفی بهترین برندهای تلویزیون

امروزه تلویزیون‌ها از نظر کیفیت و امکانات پیشرفت خوبی داشته‌اند که در ساخت آن‌ها از فناوری‌های مختلف استفاده شده است. بهتر است قبل از خرید تلویزیون به برند آن توجه کنید. اگر می‌خواهید یک تلویزیون خوب تهیه کنید باید به اندازه، کیفیت تصویر، شکل ظاهری و کیفیت و میزان نور آن و غیره توجه داشته باشید. انتخاب بهترین برند تلویزیون بستگی به نیازها و ترجیحات شما دارد که هر برند ویژگی و عملکرد خاص خود را دارد.

سونی Sony

تلویزیون سونی به عنوان هوشمند ترین و سریع‌ ترین تلویزیون موجود در بازار است که پردازنده بسیار قدرتمندی دارد و از قابلیت‌های چشمگیری برخوردار است. سونی یکی از برند‌های معتبر و مطرح در دنیا است که با داشتن کیفیت و قیمت مناسب محبوبیت بالایی به دست آورده است.

ال‌جی lG

شرکت ال‌جی در تولید محصولات خود از به روز‌ترین فناوری‌های دنیا استفاده می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های یخچال ال‌جی می‌توان به کیفیت تصویر، فریم مخصوص، پردازش تصاویر، توان خروجی صدا، سیستم عامل و غیره اشاره داشت. مهم‌ترین عاملی که باعث متمایز برند ال‌جی از دیگر برند‌ها شده می‌توان به کیفیت تصویر اشاره داشت که در هنگام خرید باید آن توجه داشت. کیفیت HD، FULL HD و 4K از باکیفیت‌‌ترین وخوش‌ نام برند‌های یخچال ال‌جی است.

هایسنس HISENSE

برند هایسنس یک برند شرکت چینی است که در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت دارد. شرکت دولتی هایسنس در سال 1969 راه اندازی شد که در حال حاضر دارای 13 کارخانه تولیدی در چین و بیش از ۴۰ شرکت در آسیا، آمریکای شمالی و جنوبی، اقیانوسه، اروپا و آفریقا است.
شرکت هایسنس در بازار های بورس اوراق بهادار هنگ کنگ سهام دارد. تلویزیون هایسنس به شما تصویری نزدیک به واقعیت می‌دهد که از شکل ظاهری و کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

سامسونگ SAMSUNG

برند سامسونگ از پیشگامان صنعت تولید تلویزیون هوشمند است که توانسته نیازهای کاربران در تماشای فیلم‌های اکشن، سریال‌های درام، ورزش‌های مهیج و بازی‌های ویدئویی برطرف سازد. تلویزیون‌های با کیفیت 4k وضوح و رزولوشن تا چهار برابر کیفیت دارند. بهترین تلویزیون سامسونگ 4k دامنه دینامیکی بالا HDR دارد که تصاویری دقیق با رنگ‌های زنده و واقعی به نمایش می‌گذارد.

شیائومی xiaomi

تلویزیون شیائومی از محصولات برتر کمپانی شیائومی در چین است که در بین خریداران تلویزیون از محبوبیت بالایی برخوردار است. تلویزیون شیائومی 65 اینچ محبوبیت بالایی دارد که بیشترین سهم خرید تلویزیون شیائومی را دارد. این تلویزیون دارای سیستم عامل اندروید در سری‌های ES Pro و Redmi X55 تا Redmi Max 86 و تلویزیون های لوکس Mi TV 6 Extreme Edition با پنل های 120 هرتزی و انبوهی از امکانات به صورت اختصاصی در ای وب سایت با گارانتی و خدمات برتر عرضه می شود.

سخن پایانی

تلویزیون یک سیستم صوتی و تصویری پرطرفدار است که به افراد امکان تماشای فایل‌های ویدئویی را می‌دهد. تلویزیون‌های امروزی از قابلیت‌های جدیدی برخوردار هستند که می‌توان به گیمینگ و بازی اشاره کرد. این تلویزیون‌ها به گونه‌ای طراحی شده اند که قابلیت بازی کردن را دارند که شما می‌توانید از آنها نهایت لذت را در هنگام بازی کردن ببرید. از مهم‌ترین کاربرد تلویزیون می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • پخش آنلاین فیلم‌ و تصاویر
  • جست و جو در وب
  • قابلیت نصب نرم افزار
  • امکان استفاده از شبکه‌های اجتماعی
  • اجرای انواع بازی‌های رایانه
  • قابلیت اتصال به گوشی و لپ تاپ